come to my Fantastic World

Graphic post

Shermen-imagaination
Shermen-imagaination

ألا بذكر الله تطمئن القلوب

اللهم ارزقنا بألف القرآن أُلفة.. وبالباء بركة.. وبالتاء توبة.. وبالثاء ثوابا.. وبالجيم جمالا.. وبالحاء حكمة.. وبالخاء خُلة.. وبالدال دواء.. وبالذال ذكرا.. وبالراء رحمة.. وبالزاي زلفة.. وبالسين سناء.. وبالشين شفاء.. وبالصاد صدقا.. وبالضاد ضياء.. وبالعين علما.. وبالغين غنى.. وبالفاء فهما.. وبالقاف قوة.. وبالكاف كفاية.. وباللام لطفا.. وبالميم ملكا.. وبالنون نصرا.. وبالواو وقاية.. وبالهاء هداية.. وبالياء يقينا.. برحمتك يا أرحم الراحمين

Friday, May 18, 2007

Tag



التاج ده جاني

من صديقتي البلوجرية العزيزة
ريمو


وأنا بشكرها على إنها أفتكرتني
وبعتذرلها هنا إني ماقدرتش أجاوب على التيجان اللي قبل كده


----------------------


أبدأ أجاوب على التاج بقى

أحب شخص الى قلبك في الدنيا؟

ماما

-----------------------------


إنسان مستعد تضحي بحياتك _ركز في كلمة حياتك_عشانه؟


بردوه ماما أفتكر إنها أكتر إنسان ضحت في الدنيا عشاني يبقى أقل شيء أقدمه ليها إني أضحي عشانها لو هيه محتاجه لتضحية


--------------------------------

إنسان كرهته لدرجة الجنون و تمنيت لو تمسك سكينة و تنقض عليه و تغرزها في قلبه تقتله و تقف تبص على جثته و تشفي غليل قلبك؟

حرام بقى الله يسامحهم


---------------------------------

ما هو إسم أجمل كتاب كتبه بشرقرأته و محتفظ به حتى الآن؟


سلسلة كتب أسمها كتابي


-----------------------------


إسم كتاب_كتبه بشر برضه_إنت متعلق بيه و بتقراه كل فترة؟


سلسلة كتب هاري بوتر


--------------------------

أهم جهاز منزلي متعلق بيه أوبتستخدمه كتير؟

الراديو بحس إن الناس نسيته مش كل الناس طبعا لكن الكمبيوتر طغى عليه
وجهاز النيسكافيه

-------------------------------


شىء تحس بالراحة النفسية عندما تنظر إليه؟

الأراضي الزراعية الخضراء لونها بيديني هدوء نفسي رهيب
----------------------------


مكان تحس فيه بالحنين إلى شىء لا تدري ما هو و ذكريات جارفة إلى لا شىء؟

بلد بابا لأنها كانت في الأرياف وكنا بنزورها كل مدة بفتكر فيها ذكريات كانت حلوة أوي


---------------------------------------



مكان تحس بالراحة عندما تدخله؟


بيتنا القديم


يااااااه لدرجة إني ببكي لما بشوف غرفتي اللي كان ليا ذكريات حلوة أوي فيها
-----------------------------


أجمل مدينة زرتها داخل مصر؟

مرسى مطروح بحبها جدا بحب الشواطئ بتاعتها بعشقها عشق



------------------------------


شخصية كرتونية تحبها؟





-------------------

نوع هاتفك المحمول؟


نوكيا


---------------------


سرعة بروسيسور جهازك؟



مش فاكره بطلو أر بقى


-------------------

ذاكرة _هارد_جهازك؟

بلاش أدي الجهاز هنج أهو


وبيديني رسالة

out of memory

كل ده من الحسد

---------------------------


المساحة التي تشغلها المساحة الاسلامية على جهازك؟

ربنا هو العالم


-----------------



نفس الاجابة السالف ذكرها في قلبك_الاجابة لنفسك عشان الرياء يا اخوانا؟


نفس الإجابة السابقة ربنا هو العالم


---------------------------------


أهم هدف انت واضعه لحياتك الآن؟

من بعد ما اتخرجت من الكلية نسيت أهدافي

-------------------------------

مواصفات فتى الاحلام بالنسبة لي؟


إني أحس معاه بالأمان يكون متدين يكون ملتزم شخصية قوية يسعدني يحبني

يكون أطول مني بحوالي 13 سم

محدش يسألني ليه يمكن عندي عقدة

ماديا يكون مرتاح محدش يبصلي بغلاسه ويقول كلكم بتفكروا في الفلوس

يعني هنعيش إذاي الحياة بقت صعبة

-------------------------------------------

صف ما يأتي شعورك لما بتسمع كلمة مصر؟

بزعل أوي على الحال اللي إحنا وصلنا له

---------------------------------------

شعورك لما بتسمع كلام عن اليهود؟

بحس إني عاوزه أدوس عليهم برجلي

---------------------------------

شعورك لما بتشوف ضابط شرطة؟


ولا حاجه ولا بهتم أصلا
------------------------------

شعورك لما بتشوف الكناس العجوز في الطريق؟

بحس إن لسه في الدنيا ناس بسطاء
----------------------------

أفكارك تجاه شاب ماشي في الطريق يلبس جلابية بيضاء قصيرة و عمامة و له لحية و بجيبه السواك و في يده المصحف؟


بقول ربنا يهدي شباب المسلمين جميعا


-----------------------


إحساس يراودك في اشارة مرور مغلقة بسبب مسئول كبير؟


عادي يعني ببقى مضايقة وبستنى ذي اللي مستنيين


-----------------------


خلصت الاسئله وجه وقت التمرير
بمرر التاج ده للبنات أولا
بس بعد إمتحاناتك
للشباب بقى

30 comments:

Reemo said...

يا نهاااااار ابيض
كل دول ناس بعتلهم التاج
وسايبه الكومنت مفتوحه كمان
ده انتى هتتهرى طوب يا شيرى
انتى نشرتى التاج على الكل
ربنا يستر عليكى ومتجيش طوبه طايشه وتعمل اصابه لا قدر الله خطيره ولا حاجه
خلى بالك من نفسك اليومين دول كتير
ومن رأيى متجيش كتير البلوج لغايه ما الناس تهدى :))))))))))
محبتى

Anonymous said...

متشكرة يا شيري انك افتكرتيني
ويمكن تلاقيني ول واحدة جاوبتابقي عدي شوفي الاجابات

Esmeralda said...

اهو تاج و داير عالكل
معلش

بلد بباكى ايه؟؟؟

البتاع ده جالى و جاوبته برضه

truelove said...

اول مرة ادخل مدونتك الجميلة وبحيكي على اجباتك التي تتسم بالمرح وخفة الدم

Rosa said...

شيرمين
اولا مرسي انك افتكرتيني في التاج دا
ثانيا بجد بحب التاجات اوي بتعرفنا اكتر على جوانب في الشخصيه مش عارفنها
اد ايه لاقيت حاجات كتير مشتركه بينا
واد ايه لاقيتك رقيقه وجميله من التاج
على فكره انا كمان بحب الراديو قوي و بحب مرسى مطروح جدا
تحياتي يا جميل
:)

Tamer Nabil Moussa said...

كلامك منطقى

كل تاج وانتى طيبة


تحياتى

Ma 3lina said...

ههه هوا التاج انتشر اوى كدا انا برده اتبعتلى بس من اتنين

اجباتك تحفة خصوصا بتاعةالهارد

shermen said...

ريموووووو

أنا ما بيهمنيش من الطوب يحدفوا ذي ماهما عاوزين
آآآآآه يا دماغي

معاكي حق أنا ليه فتحت الكومينتات

سلام يا قمر

------------------

لحظة

حاضر من عنيا هعدي أشوف الإجابات

تحياتي يا قمر

----------------

Esmeralda

على رأيك تاج داير بس لذيذ
إنتي بتسألي عن بلد بابايا ليه ؟
انتي تعرفيها ؟

قريت إجاباتك عشان كده قلت ما ينفعش أبعتلك التاج

تحياتي يا قمر

----------------

truelove

أهلا بيك نورتني
ويارب دايما تنورني

ميرسي على رأيك في إجاباتي

أسعدني مرورك

-----------------

Rosa

ميرسي ليكي إنتي يا قمر

وانا كمان بقيت أحبها فعلا هيه بتحاول تبين بعض أجزاء من شخصية الإنسان
مستنية إجاباتك

تحياتي يا قمر

-------------------

Tamer Nabil

أهلا بيك في مدونتي

وإن شاء الله دايما تزورني

وكل تاج وأنت طيب

أسعدني مرورك

shermen said...

Ma-3lina

أهلا بيك في مدونتي

التاج أنتشر جدا

مش مصدق والله ساعة ما كنت بكتب التاج كان بيديني رسالة
Out of memory

وبالذات ساعة ما كنت بجاوب على السؤال ده
قلت الأر أشتغل

تحياتي لمرورك الكريم

Ehab said...

شكرا ليكي على التعليق لكن بصراحه انا جاوبت على التاج ده بصوره تفوق الخيال
حلوه قوي تفوق الخيال دي
المهم عجبني ردك وانا مش بخاف من حد في الشغل انا بلطجي
اهو كلمتين من نفسي
يا ريت تزوريني تاني
لو حد يعرف اجتماع المدونين في مصر امتى يبقى يقولي عشان عيب تفرقعوني كده كل مره
سلااااااااااااااااااااااااااام

reri said...

يا شيرمين التاج ده وصلني يا جميل من شادي ... وفكرنه بكوم تاجات كان عندي ... لو شوفتيهم هتتخضي ... هتقولي البت دي جباره إنها جاوبت التاجات دي كلها ... واخده أجازه قصيره من التاجات ... وإن شاء الله تشوفيه قريب عندي
كل تاج وإنتي طيبه


سلامااااااااااااااااات

micheal said...

كل تاج و انتي طيبه..علي فكره أنا بحب توم جدا بس ضيفي له بطوط عشان خاطري
تحياتي لكي
:)

أحمد العربي said...

هههههههههههههههههههههههههههههه
الف مبروك ع التاج
بس ده اظرف بكتير من المرة اللي فاتت

shermen said...

الشنكوتي الكبير

أهلا بيك في مدونتي ويارب دايما
بالنسبة لموضوع إجتماع المدونين ده أنا معرفش بيعملوه إمتى لو حد يعرف يقولنا بس ما أعتقدتش إني هقدر آجي

تحياتي

----------------
reri

خلاص ياستي أنا مستنية أشوفوه عندك

تحياتي

------------

micheal

وانت طيب يا مايكل
أنا كمان بحب بطوط
وهدور على صورتة وأحاول أحطها

تحياتي

-----------------

أحمد العربي

الله يبارك فيك
على فكرة انا عاوزاك تجاوبه

تحياتي

Eman Eltaher said...

اجاباتك لذيذة يا شيرمين كالعادة عسل

و النبى انا صحيح ماشفتكيش خالص بس بجد نفسى أتعرف عليكى أكتر

ياللا ان شاء الله لما تحين الفرصة

شكرا ع التدبيسة يا قمر

تحياتى ليكى

shermen said...

Eman Eltaher

ربنا يخليكي يا قمر

أنتي كمان واضح إنك لذيذة وأمورة
ونفسي أتعرف عليكي أكتر من خلال تدويناتك الجميلة والتاجات اللي هتجاوبيها

ميرسي إنك قبلتي تجاوبي

أسعدني مرورك
تحياتي

MONDAHESH said...

اجاباتك جميلة جدا

وشكرا علي الصاروخ ارض جو اللي نزلتيه علي مدونتي ده


:)

khaled said...

shermin
اشكرك جدا لكلامك الجميل و يارب تنورينى على طول
اما موضوع الفيديو فممكن تستعينى بالموضوع ده فى نفس مدونتى

كيفية وضع الاناشيد و ملفات الصوت فى المدون

و تستبدلى اللينك بتاع الصوت بس بالفيديو
او ممكن تحملى الفيديو مباشرة على
youtube.com
و هو اوتوماتيك بيديكى كود جاهز تحطيه فى مدونتك

khaled said...

شرمين
انا فضلت انسخ التعليق زى ما هو علشان يوصلك بسرعة
ربنا يوفقك

-_- said...

انا اسمي مكتوب ؟؟

====

لا


===

طيب

!!!

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

جميلة اجابتك والاجمل التدبيسة الى فى الاخر

الحلم العربي said...

عجبتنى مدونتك ...تسمحيلى اضيف لينك ليها في مدونتى
لو قبلتى هيكون شرف ليه
تحياتى

shermen said...

khaled
ميرسي بجد يا خالد على مساعدتك
أنا خلاص جربت اللي انت قولت عليه ونفع ربنا يخليك

تحياتي

-------------
Sharm
يا خبر
من عنيا يا شارم
عاوزني أبعتلك التاج
بس كده من عنيا أنت تؤمر
خد التاج جاوب عليه

تحياتي لمرورك
--------------

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:.

ميرسي أوي ليك
وإن شاء الله
تكرر الزيارة تاني
ولو عاوز تتدبس أنا معنديش مانع

تحياتي
--------

الحلم العربي

يا خبر أبيض إلا أقبل طبعا
ده انا يبقى ليا الشرف ده

أنتي تؤمري يا قمر

أسعدني مرورك
تحياتي

محمد عبد الغفار said...

روحى يا شيخه ، منك لله

shermen said...

mohamed a.ghaffar

ليه بس يا أستاذ محمد
عموما كلنا مننا لله
ههههههههههه
عاوزه أشوف إجاباتك

تحياتي

حقى اهرتل said...

يامجرى ريق القلم على ورقه م الدفتر
اوعى لكلام خداع قبل الميعاد يفطر
خليه يكمل صوم لحد سبت النور
لو قش هوه ببنت بالتالته هيبصر

shermen said...

هرتل براحتك ياعم
بس هرتلتك حلوه

An Author said...

هو ده التاج يا ستى ؟
يلا ملحوقة
المرة الجاية بقى و امرنا لله

shermen said...

جيداء أيوه هو ده التاج ملحوقة ان شاء الله

Rosa said...

شيرمين معقول سنه بحالها؟؟؟؟
فينك يا بنتي؟؟؟؟
:( :(


Powered By Blogger